Efter regnbågen sprang du som barn och jag tror du gör det än

Det finns inget vackrare
än sagan om Utvandrarna av Vilhelm Moberg
och den fantastiska musikal
som baserats på den,
utav Björ och Benny..



"Efter regnbågen sprang du som barn,
och jag tror du gör det än.

Robert
Alla rika mn dr borta nyttjar pisspottor gjorda av guld

Karl Oskar
Du når aldrig fram, du får aldrig tag i den

Robert
Där går alla och latar sig utan att knna nån skuld

Karl Oskar
Så er tror att du ska hitta guld, att er lycka sen är gjord

Robert och Arvid
När jag återvänder ska jag dela med mig, för det är du värd "








"Hemma, var ligger det nånstans
Vem kan ge svar
Nu är det midsommar och dans                                                     
hos mor och far
Vägen vi färdas den bär bort                                    
aldrig tillbaka
Hemma, var ligger det nånstans
Vem kan ge svar
Ja, vi ska ta dig till
en plats där du får stanna
du ska snart få komma hem"








"All den tid, som mitt hjärta kan slå
finns den kvar, ska för alltid bestå
Bortom denna Nya Värld
som såg den födas, min vän
Där mognar äpplena än
Bortom en vid ocean
där står min astrakan"



"Det är tomt och kallt när men delat allt,
och blir skilda åt"








Men Kristina, guldet blev till sand...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0