...there is something going down on tracy island

Nu börjar tiden sakta att krypa mot slutet.
Snart är det maj
snart är det konsert
snart är det SiEsta
SNART är det slut på
helvet
tvåan
vilket betyder att jag snart är student

Jag har snart klarat två av tre år på gymnasiet
Jag har snart tagit mig igenom den svåraste,
mentalt svåraste
perioden i mitt liv.



Det är förvånansvärt hur långt
 jag har kommit med tanke på hur otroligt dum,
ointelligent, efter och outvecklad
jag har känt mig.

Ofta har jag tänkt att alla ni andra har gått om mig                                  
men nu ser vi resultaten.
Jag har inte stagnerat
jag är i rörelse och påväg uppåt.

Därför var det skönt att bli kallad snille idag.
Det spelar ingen roll vartifrån det kommer,
bara det är menat positivt.
Jag har inte känt mig smart på ett år
(Jag är ju tydligen värdelös enligt Mia)
men idag blev jag kallad snille.

Nu andas vi ut...




I saw you on TV Pablo

Tv, film och musik..
eller nej förresten inte musiken
aldrig musiken
men tv-serierna och filmerna
definitivt.

Finns dessa medier för att
försköna
eller för att
förblinda?

Jag är ett galet stort fan av One Tree Hill
och idag så var det vissa grejer som fick
mitt lilla hjärta att pingla

Allt verkar så..
inte enkelt direkt,
men som om allt tillslut ordnar sig.

De har scenerna där man ser hur goda vänner alla är
och scenerna
där de hånglar i regnet.
De där scenerna
när man bara sitter och störtgråter framför tv.n.

Men samtidigt vet ju alla
att det ligger ett manus bakom.
Ett team har gjort allt perfekt.
Det är ju inte verkligheten!

Så varför är allt perfekt?
Försköna
eller förblinda?

No Illusions...

I'm under no illusions now,
How can I see when I am blind
To all the same old thoughts now.

You sure do make it kinda tough,
Not gonna make me change my ways,
I've come too far for that now.

Oh, I can waste all day,
Oh, I can waste all day
 Waste all day

You feel the first rays on your skin
I can believe what I can see
The sun into your eyes now

I'm under no illusions now
How can I see when I am blind
To all the same old thoughts now

Oh, I can waste all day
Oh, I can waste all day

Bridge: Is there something here I can hold on to?
I lie, fall down (x2)

All I see (x4)

I'm under no illusions now (x4)

den enda söta bilden på mig från sommarens Landskronakarneval!

Will you still need me, will you still feed me - when I'm 64?

Jag har funderat på vad som skulle hända om jag dog.
Nej, nej inte på det där melodramatiska viset,
som en enstöring på gamla dar..
Nej utan jag har liksom brytt mitt lilla huvud
med tanken på vad jag skulle lämna efter mig.

Har jag gjort något att vara stolt över i mitt liv?
Skulle folk resa en gravsten..och vad skulle det stå på den?

"Frida
Knäppgök och tok
levde underligt, dog normalt" ?

Haha. Lova att ni inte skriver så..då skulle jag skämmas bland alla döingar

Men allvarligt talat!
Jag hoppas att jag bringat lycka till någon i mitt liv.
Annars hoppas jag på lycka i framtiden^^

Kommer ni stå ut med mig tills jag blir 64?
haha. jag skulle vilja se mig själv som en av de där
bittra gamla tanterna som jagar folk med paraply!
Jag kan nästan förstå dem egentligen:
Vem orkar vara trevlig efter ett helt LIV med otrevligheter?

Will you still need me, will you still feed me - when I'm 64?



Rolling..rolling..rolling on the river!!

En skojjig liten musikvideo jag medverkade i..
jaa,
jag är en grön liten tomte.
Men sånt är livet^^



Musikvideo 20090327 from Slottshagskyrkan on Vimeo.

RSS 2.0