And it's contagious

Jag har JULKÄNSLA!
.. som typ en miljon andra där ute i natten.
Men mig gör det ingenting.

För vet ni vad?
På tisdag börjar nedräkningen och även om jag vet att folk tycker att julen är överreklammerad,
att det aldrig blir som man tänkt, att julkänsla bara är för de små osv osv,
är december sååå mysig just för att alla faktiskt anstränger sig lite extra.

Tänk att efter en dag på jobbet eller skolan komma gåendes på stadens gator och mysa till alla de vackra ljusen i fönster och på balkonger. Eller att komma hem och tända ljus och äta nygräddade lussebullar och dricka glögg eller varm oboy. Det finns så mycket mer fint med december än bara nedräkningen.

Jag har därför beslutat att göra HELA december mysigt och bra så att det inte bara "är över" efter julafton och övertyga alla er pessimister där ute om att julkänsla är för alla.

JAG SKA UNDER DECEMBER MÅNAD:

- Baka åtminstone EN gång i veckan (det blir ju mer fram mot jul, men det gör väl ingenting)
- Pynta hela min lägenhet och mammas och pappas med julsaker en gång i veckan (bygga på)
- Dricka glögg varje söndag
- Kolla på Love Actually varje söndag
- Kolla på julkalendern
- Skicka julkort till åtminstone 15 personer
- Tända ljus varje kväll
- Gå på julmarkand eller liknande när jag är i Stockholm ( NÄSTA VECKA :D:D )
- När det blir snö - ÅKA PULKA !!


Ja, om någon kommer på något mer kan ni ju skriva till det i kommentarer :D


I'll be ready

Gissa vem som TOTALNÖRDADE sig igår
och köpte den andra säsongen av
Baywatch på DVD på CDON.COM
för 79 kronor igår?

JAG^^

(Inte kan jag väl kalla mig stolt,
det är INGET fel i att återuppväcka gamla minnen^^

Another suitcase in another hall

Prylgalen?
Jag?

JAA!

Tävlar för närvarande om ett halsband på www.cocoo.se och http://fokis.se/
cross your fingers ^^



Ciao :D

We are fighting dreamers

Idag har vi lärt oss:

  • Hur kul man kan ha i kön på Ebbas - att sjunga gör allt mycket roligare
  • Hur en ond/elak ko låter - det är de som producerar den vanliga mjölken
  • Att vi på vår skola har TVÅ mammor till alla eleverna - A och M är sååååå stolta
  • Att det inte är okej att älska Stockholm - Man måste ju älska HELA världen
  • Hur man gör en verksamhetskalender på bästa sätt - Jag och Helena=BÄST
  • Att det helt klart måste vara något skumt i maten vi får - det går inte att sluta garva
  • OCH...att det faktiskt går att springa till tåget på tre minuter - Tack för den Bex



Någon som har lärt sig något vettigt idag?

Min största första kärlek

http://open.spotify.com/track/3ow4qluPga5GXw7QLKYdLt

Don't let me go

Tre drömmar jag aldrig släpper:

  • Sångdrömmarna (om jag så bara kommer att stanna kvar i en kör, ska jag banne mig komma någon vart med dessa drömmar. Bara jag får ha min scen!)
  • Utlansresor (Jag SKA komma till England, Italien, Japan, Nya Zeeland, SYDAFRIKA!!, Kongo osv...det skulle ta en evighet att skriva upp alla platser jag vill besöka)

  • Man och barn...



  • Att du kommer tillbaka..

Peeing in your pants is really really naughty



 

 

 

 

Jag har hittat min nya favoritkomiker (efter Pablo, Eddie, JOHAN, shan och Mange^^)

Gotta love the ironi!


Daddy cool


Crazy like a fool...

Jag kan vara mycket

Störd
Konstig
Skrattattackig
Mongolid
Jättekissnödig-så-jag-nästan-dör-men-ändå-väntar-med-att-gå-på-toaletten
Kaksugen
Förälskad
Desperat
Kärlekssjuk
Fundersam
Uttråkad
Upprörd (i ALLA dess stadier)
och på så många andra sätt onämbara på internet

Men jag tycker om när jag är som idag
Varken vuxen eller barn eller tonåring
utan helt enkelt bara
EN RIKTIGT NÖRDIG LITEN FREAKFRIDUS LINUS THE ONE AND ONLY :D
som sitter och lyssnar på Daddy Cool-låten och dansar loss
med min fisk sture i ena handen och en
imaginär mikrofon i den andra.

Jag tror inte jag blir bättre än såhär ^^



Minnenas Kavlakad
(Ode to Fridas galna förflutna :D)



She's crazy like a fool

What about it Daddy Cool?

 

<3


 





Tillbaks på ruta ett

JAG ÖNSKAR JAG KUNDE SKRIVA MUSIK!

Tänk att det kan finnas något som kan
få det att riktigt att gunga till
allra längst där inne..

Tänk att en själ kan beröra en annan
bara genom att dela med sig
lite av den kreativitet
och genom de tankar som finns i huvudet
så att själar kopplas samman...

Tänk vad lite toner och några ackord kan förändra^^

 

 

 

Music can truly change the world

 

 


Each other

It's too hard letting go
of letting in another soul
In a heart that lifes thirst beated
lie dreams yet undefeated

Oh hear the silent calling
Ther're words still unsaid
But there are no tears falling
Inside this armour of led

- T.M Karlsson

RSS 2.0