May your smile . . . shine on

- Om hur det är att fylla år i bröstmånaden.

Imorgon råkar det vara den 1 oktober.
Är det någon hemlighet att just oktober är
den absolut bästa månaden på året och mina
favoritmånad?
Nej.

I oktober fyller lilla jag år.
Det blir höst på riktigt.
Man kan sitta inne och kolla på film utan ångest.
Det är okej att ha mössa på sig när man går ut.
JAG FÅR DRICKA VARM OBOY fast det enligt mamma
är superonyttigt :D
raggsockor, here I come.
Det känns bra att lägga mycket tid på bullbak.

Vad som är mindre roligt är att jag på något mystiskt vänster
än en gång kopplas samman med...
trumvirvel
bröst.

Bröst, bröst, bröst.

Mina gener har fått mig att bli,
trots att jag är mycket liten,
en BABOSCHKA!
Jag är osäker på kupstorlek,
och det är väl lika bra
så jag inte planerat att blotta
mig på internet.

Men det förbryllar mig att bröstcancerfonden
valde just OKTOBER!
Mysmånaden?!
Varför inte välja november..?
det ligger ju mellan två mysmånader.



Tja ja, jag får väl hållas.
Nästa lördag blir det i vilket fall
raj raj och det säger jag aldrig nej till ^^

Puss och kramkalas

Everything to prove - nothing in my way

Veckans solklara:

 

Veckans måste:

 

 


When I wnated to tell you...

Jag vet att det inte bekräftar en tjej att hon har en kille.
Jag vet att man inte är snygg bara för att en kille säger det.
Jag vet att alla kan klara sig själva.
Jag vet att jag har hela livet på mig och
att jag säkert kommer att hitta någon på min väg genom det.
Jag vet att man inte kan veta vad som ligger i framtiden.
Jag vet att det kan vara patetiskt att inte känna sig älskad bara för att man inte har någon pojkvän.
Jag vet att inte alla har samma personliga utstrålning som gör att inte alla har lika lätt att hitta någon som man älskar och som älskar en lika mycket tillbaka.
Jag vet att det aldrig är som på tv och film i det verkliga livet.
Jag vet att det är fullt möjligt att önska sig allt för mycket.
Jag vet att jag har så mycket annat att vara glad för...

men just nu vill jag inget mer än att

upptäcka på nytt hur det är att vara kär
kramas och pussas
vara någons
vara älskad
vara så där otroligt vacker i någons ögon
få mitt liv sådär "förändrat och räddat"
få berätta om mig själv och lyssna på allt han har att säga
få känna mig hel..inte bara halv

Ibland önskar jag att jag kunde önska mig fram i tiden..
Så att jag redan var där,
boende i mitt hus i Norrland, lekandes med mina barn
mysandes med min man..
färdig
hel
älskad

oh night divine



Varför älskar jag Fredrik Dolk..?
Därför att jag känner igen hans röst
även om jag inte ser honom.
För allt han gör i det här klippet
älskar jag honom.
Annika, too bad
han får gärna bo i min garderob
tillsammans med Robert Aschberg
och min alldeles egna Mark Levengood.

Är han snobbig, det ser så ut
men å andra sidan måste han ju på NÅGOT
sätt stå ut med sin fru .. så det kanske är,
låt oss säga, försvarbart.

ah,
life can be good from time to time.

Sing to me the song

Jag har upplevt att världen kring mig
har snöat in sig lite på en sorts kärlek..
Twilight..

Inget ont mot er som tycker om Twilight,
någon måste ju göra det,
och jag kan förstå att det är något som tilltalar er.
Dessutom är det inget fel att tycka om det...
Jag råkar bara vara en motståndare.

Kärlek är något omätbart och vackert
det är inte kärleken som gör ont
utan kanske avsaknaden av kärlek
eller hatet som kommer med avundsjukan
vid avsaknaden av kärlek..

"Kärleken är tålig och mild,
kärleken avundas inte, den skryter inte,
den är inte uppblåst, den uppför sig inte illa,
den söker inte sitt, den brusar inte upp,
den tillräknar inte det onda.

Den gläder sig inte över orättfärdigheten

men har sin glädje i sanningen.

Den fördrar allting, den tror allting,

den hoppas allting, den uthärdar allting.

Kärleken upphör aldrig.
Men profetiorna skall upphöra och tungomålstalen skall tystna och kunskapen skall förgå."

Egentligen vill jag inte ens försöka mig på att förklara hur mycket jag
tror på kärleken och vad den betyder för mig,
men jag ska rekommendera något som kan det.

Mellan en man och en kvinna:
Romeo och Julia
Tristan och Isolde
Titanic
Levande slottet
En Geishas memoarer
Stolthet och fördom
American Outlaws
Peter Pan and Wendy
A walk to remember

Bibeln
(Guds kärlek till människan)


Syskonkärlek
Höstlegender
American History X
Min granne Totoro
The Amrican Tail
One step at the time



Sen finns det fler exempel..som jag vet ni har
Jag kan ju inte hålla inne med all information
Så om ni har ett exempel, tell me

"Love is as strong as death"

My love to all


Stab my back

För några inlägg sedan skrev jag om
hur bekymrad jag var/är över hur
stor bloggen "AmandaVarDet" har blivit och varför allt
hon gör är så idiotiskt.

Om ni tittar i ovanstående tabell
kan man klart och tydligt se hur
bloggen AmandaVarDet har hamnat på
tredje plats,
vilket i sin tur innebär att den
är läst av så mycket människor att
platsen nummer tre är befogad.

Jag vet att jag inte borde bli upprörd,
eftersom både Amanda och Kissie skriver
om sina "alter egon". De skriver
och agerar på sätt som är sjukligt
provocerande och endast därför
blir det intressant att läsa.







Men jag förstår fortfarande inte VARFÖR!!
Vem vill bli känd som den som låtsades vara
en blond, bitchig, BIMBO på internet?
Vem vill läsa om personer, som helt
IQ-befriat skriver vad de gör, humr mycket de hatar
andra bloggare, hur snygga de tycker att de är
och hur mycket de festar?

Tydligen tillräckligt många.

Tack och ajöss

btw..Förlåt för reklamen i mitten, jag fick helt enkelt inte bort den

Don't you know this, life goes on

Det är underligt hur fort tiden har gått.
Nyss tyckte jag att det var synd att sommaren var slut
då jag satt på tåget på väg hem från Götet med Linnea.
Nu är det helt plötsligt bara tre veckor kvar tills
jag ska gå in lagligt på Tres, Morris och diverse andra krogar.

Men man kan väl inte alltid vara ung..

Härom dan tänkte jag på hur det var när jag var liten
Det finns så mycket jag minns
och så finns det saker som jag inte alls vill minnas.
Tänk att för bara 6 år sedan kände jag mig som
den ensammaste människan på jorden.

Då gick jag i sjätte klass
i en barack
längst bort från alla andra
precis vid lekplatsen på Villanskolan Ängeholm.
Om jag ska kalla något i mitt liv för fängelse
så måste det vara den platsen.

Aldrig fick jag chansen att vara mig själv
aldrig fick jag utlopp för det jag kände.

"Häxan med de röda skorna"
"Hon som har gjort det där och det där med Kajsa"
"Lesbo-tjejen"
"CP"
"Hora"
"Fattiglapp"
"Loser"

Jag tänker aldrig på de där sakerna som något verkligt längre.
Det där hände när jag var liten
i en annan tid
en annan VÄRLD!

Tänk,
jag har gjort mig fri...


Life in plastic, it's fantastic

Blev lite modellande idag
Jag tycker det är oerhört roligt att klä ut mig
alternativt styla mig själv i diverse utstyrslar
och sen spela någon jag inte är.
Skådespeleri samman med fotografering är så otroligt roligt..
kanske mindre givande att göra så här dock..














Dumma dumma dig...



 

 

 

 

 

 

Roligt, from my point of view :D


du kan inte se när löven faller ner . . .



















Ibland så är även de mest vindpinade sten vacker

Förlåt för ett MYCKET enkelspårigt inlägg

I've got no strings on me

Jag är fri
jag är fri att göra vad jag vill
eller?

Inför min student har jag en del val att göra,
inte för att jag har någon direkt panik
då min student ligger lite mindre än ett år
framåt i tiden..
men det finns saker som tåls att tänka på.
Vad ska jag göra?
Vilken väg väljer jag?

Jag ska redogöra för mina vägval:

Resor under sommaren - bibelskola (utan studielån) - afrikastudier - journalistutbildning

Resor under sommaren - enskilda kurser i lund - bibelskola - afrikakunskap - journalistutbildning

Resor under sommaren - enskilda kurser i lund - bibel, gospel, afrikastudier, drama, musik.........

Volontärarbete - stanna i afrika - journalistutbildning

Bagarutbildning

(Sångkarriär)

(Skådespelarkarriär)

(Hitta mitt livs kärlek - gifta mig - hitta hus i typ norrland eller nått - frilansa - vara mamma - dö lycklig)



Vart jag än kommer att gå
kommer människor ha en åsikt om
vart jag vänder...
Det kommer nog inte att störa mig
MEN, betyder det verkligen att jag
är FRI att göra vad jag vill?

Look how they shine for you

I've locked away my heart
To my love there is
no way

Knowing from the start
what price my love would pay.



På torsdag är det jag som vandrar upp till fyran.

How to save a life...



 

 


RSS 2.0