some people fight - some people fall

                                                                                                 Vem du än är
vad du än gör
hur du än ser ut
vilken skola du än går på
hur gammal du än är
och när du än läser det här...

                                              Sluta aldrig kämpa. För din kamp kan betyda något för någon annan.




Wild geese that fly with the moon on their wings

I have a secret obsession I will tell you about..
Jag tycker om gäss
och
jag tycker om att säga "gåsar".

Jag vet att det är fullkomligt suspekt att gilla gäss
men också att det är fullkomligt grammatiskt inkorrekt
att säga "gåsar"
men varför skulle jag bry mig om det..när det är min sak^^


Saker ni inte visste om gäss:

  • Det finns femton olika sorter
  • De kan inte flyga när de har ruggat, vilket de gör en gång om året
  • Alla gåsarter lever på norra halvklotet
  • De tycker inte om att röra sig på vatten
Coolt va

Slutligen delar jag med mig av något som ligger mig varmt om hjärtat.
Det är både en ordvits, ett misstag, ett minne och en gåta.

Avsluta uttrycket

"Serveras vita viner..."

"GÅS"

Förklaring:
Nej, svaret är inte gås. Hur bra skulle det se ut?
Egentligen ska ordet vi söker vara svala, men går man i typ sexan och inte fattar uppgiften..blir det gås helt enkelt.



lika långt från stjärnorna till dig

Visst känns det fint att va vid liv,
en dag till?

Visst känns det fint nu Hurricane?

Nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig..

Men drömmen finns ändå inom räckhåll för mig. Jag ska till Sydafrika i höst.
Jag ska ta sprutan, den första av tre, om några veckor.
Visst känns det fint att va vid liv...

This Years Love


Sweap me of my feet..

Jag har funderat vad min blogg handlar om
och kanske vad den egentligen borde handla om.

Det finns en hel del som skulle kunna komma med här..
och en hel del som inte borde det.
Vad sägs om..en kontrast till Blondinbella?
Nej det är jag kanske redan, vem vet. Vi är ju inte direkt
av samma skrot och korn hon och jag.

Nej, jag vill ju på något sätt ha bloggen som ett sätt att uttrycka mig.
De dagar jag känner frustrationen krypa upp längs ryggraden.
De dagar musiken har gjort sitt med mig
och jag faller i trans.
Alla de dagar hjärnan spelar mig spratt och jag hör,
ser,

känner,

doftar

och smakar något som inte finns.

Mest av allt skulle jag i detta nu vilja skriva om kärleken.
Kanske kan denna blogg,

denna värld!,

bli ett forum för mitt skriveri.


Nej, just nu vill jag nog bara sitta med huvudet vilande på mina armar
på skrivbordet, känna doften av det ljuva vårregnet och lyssna på David Grey.

För jag är kär...
i kärleken.

RSS 2.0