Younger now than we were before - Never say never



There's some things we don't talk about
Rather do without
And just hold the smile
Falling in and out of love
Ashamed and proud of
Together all the while

You can never say never
Why we dont know when
Time and time again
Younger now than we were before

Don't let me go
Don't let me go
Don't let me go

Picture you're the queen of everything
As far as the eye can see
Under your command
I will be your guardian
When all is crumbling
Steady your hand

You can never say never
Why we dont know when
Time, time and time again
Younger now then we were before

Don't let me go
Don't let me go
Don't let me go

We're pulling apart and coming together again and again
We're growing apart but we pull it together, pull it together, together again

Don't let me go
Don't let me go
Don't let me go

On the corner of first and Amistad

Nog är det höst alltid :)







Frida, ful som stryk och snart tjock som en gris,
känner ni henne?
haha

Goda ovanor

<3


Do Lord Remember me



Tänk om vi hade bott i ett land där religionen påverkade allt
om inte STYRDE allt som pågick.
Tänk om statsministern var tvungen att avlägga ed på att han skulle
följa Guds vilja när han blev vald..
Hur skulle våra liv se ut?

Jag såg filmen "Persepolis" för cirka en vecka sedan.
Den handlar om en tjej som växte upp i Iran,
var med om revolutionen och sedan flyttade till Europa under kriget med Irak.
Förutom att den både var bra och roande
fick den mig att tänka på just detta ämne.

Den Iranska revolutionen förändrade landet
så att regeringen stod under religionen.
Kvinnorna var tvugna att bära långa klänningar och sjalar,
alkohol förbjöds,
kvinnor och män fick inte röra varandra öppet om de inte var gifta osv.

Det är inte det här som "lockar" mig med ett "religiöst" land.
Jag tänker på saken att folk har sin tro med sig i vardagen.
I filmen ska tjejen och hennes farmor handla något
och tackar försäljaren med "Må Gud vara med dig" eller liknande.
Samma sak gäller USA. Där kan man också hälsa varandra med Gud.
"Bless you" "Thank God" " Amen to that"

Fast jag tycker det är bra att vi bor i ett land där det inte bara är EN religion som "vädras"
Eftersom det finns så många olika kulturer
och religioner i Sverige idag kan vi ju knappast räkna med
att alla skulle tacka om vi började prata om
den kristna guden.

Men tänk ändå
att gå på gatan hemma i ängelhåla,
påväg till skolan i Helsingborg
eller på semester i Stockholm -
och höra någon säga :
"Gud, var med dig" eller "Välsigne dig"


Somethings, we don't talk about..






 

 

 

Musik som helar själen ^^


'cause it sure feels good

Om ni någonsin känner er nere eller bara allmänt uttråkad,
titta då på filmen Cry Baby!
Filmen är urdålig om vi tittar på manus
eller om vi tittar på vissa saker i utförandet.
Men tittar vi i stället på hur det pirrar i magen
när Johnny Depp fäller en tår,
eller hur rykande sexig Allison är i sin sista sång,
kan vi se varför den är så bra.

Man skrattar, gråter, blundar
fnissar, tvekar, kritiserar, roas,
sjunger med och dansar när man ser den..

Så SE den!

Bäst i klippet: 5:37 Inne i biosalongen och 7:50 Den "skrattande" råttan

 

SÅ BRAAA!


All I want for christmas ...



Längtar jag till jul??
Inte allllllllllls!


One day I will become... - fredspristagare?

 

Barack Obama får fredspriset


Första reaktionen från Vita Huset: ”WOW!”

Barack Obama får Nobels fredspris.

Första kommentaren från presidentens presstalesman:

– WOW!


Don't be sad please stop the hating

Jag ska börja tänka:

"Amen Guuuuud, va bra att jag har mig själv!"

Jag SKA börja tänka så..
snart..
imorrn :D

Jag har slitit ut så många skor i en stad där ingen längre bor

Vi VAR bara sjutton år

Vi har varit små
vi har varit stora..
tillochmed storartade skulle jag vilja säga

Vi har varit ifrån varandra
vi har varit sjukt nära varandra
vi har skrattat
vi har gråtit
vi har kramats
vi har förlåtit...


Frida Men..känns det annorlund..18?
Julis Asså jag har varit arton i ett halvår och det känns inte annorlunda.

Jag LOVAR att inte förändras
jag ska ALLTID vara jag
om jag får vara det för DIG

 

 

 

Nu är vi inte sjutton längre

Men nog så levande!

Så nu springer vi mot artonårshorisonten

och ser vem som trillar först :D


It's the season of love and understanding

Har ni missat att det är MINDRE än tre månader kvar till jul???
I LOVE CHRISTMAS!
Finns det fler som gör det..
Kolla in den här bloggen:

http://julaftonsmorgon.blogg.se/

Så fin :D



Bild från hennes blogg



I am a cristmasy person :D

RSS 2.0