I'm just chasing time again

Jag satt och tänkte på gamla tider idag.
Jag tänkte på musiken jag lyssnade på under åttan och nian
när jag var i Frankrike
när jag var ofattbart kär
när jag hade normala relationer till mina vänner..

Det känns som om jag står still och allt annat rusar kring mig

Nyss var jag på mitt livs mest fantastiska resa och jag kan bara hoppas att den har förändrat mig för evigt.
Det känns nämligen så.
Men det känns också som om allt som hänt mig är slösat på mig.
Som om jag kommer att glömma allt och bara vara samma gamla vanliga.
Och det är det jag inte vill.
Jag vill kunna minnas min afrikaresa
så att jag när jag blir äldre kan berätta för mina barnbarn om alla frierier man fick
om hur alla ville ta på ens hår för att det var så mjukt,
hur varmt och skönt det var..
Hur man fick nära vänner även om vi i själva verket bara b´var på skolan i fyra dagar.

"I will remember you by heart"


Men snart tar jag studenten och sen försvinner allt det som jag har nu.
Då ska jag bli vuxen,
självständig,
vettig!

Men främst så måste jag snart ge upp mitt hem
och söka mig till nya stränder
(SPÄNNANDE!!)
men jag måste också lita på att mina vänner kommer att vara mina vänner
även om vi är i olika delar av världen.

Ojski Bojski..

Nä nu är det inte långt kvar

But I'm just chasing time again.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det sägs att gymnasievännerna är de som består och jag tror faktiskt det! Det är så lätt att säga; Ja, men det är klart vi ska hålla kontakten.

Men sen så blir det inte så..

Detta är något som inte ska hända oss, utan vi har varandra vart vi än befinner oss i världen! <3

2010-03-19 @ 12:46:44
URL: http://raggardrottning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0