Whatever gets you through today

Vet ni vad jag tycker är bra?

Vet ni vad jag förutom god mat, gott sällskap, avsaknad av sällskapsspel,
husvagnssemestrar, festivaler, sommarregn, sommarlov, döda spindlar,
choklad och bra filmer tycker om så mycket att det bör nämnas i denna
enfaldigt enkelriktade och ödmjukt dåligt skrivna blogg?
Jo, det är bra böcker på cd-skiva.

Jag är störtförälskad och helt betuttad i detta fenomen och
de allra bästa böckerna jag läst är många av de som jag
lyssnat på i denna form av ren och skär njutning.

Det allra senaste tillskottet är Arn-serien som jag i en
släng av vårförälskelse åter fallit för och försöker att slita mig ifrån
då jag har okristligt mycket att göra dessa dagar.

Men det jag verkligen vill rekommendera är att lyssna på hela Utvandrar-serien
på skiva då det på något sätt förändrar det liv Du lever
och gör att du får insikt i så mycket nytt.
Att läsa/lyssna på just Utvandrarna och de andra böckerna
ifrån samma serie har hlet enkelt fått ett litet
armt tonårshjärta att smälta och jag bara MÅSTE
få delge er mina upplevelser.

SÅ, veckans råd (om jag nu har något sånt)
blir att LYSSNA på böcker
och allra helst ska ni lyssna på sånt
som berättar en historia om hur Sverige och svenskarna
såg ut förr i tiden.
Det har nämligen blivit oroväckande ofasionabelt att våga stå för
den historia vi faktiskt har och att säga
att jag trivs med att vara född här.

Så BACK TO THE ROOTS PEOPLE^^



Roots - Gamla stan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0